چگونه رتبه الکسا سایت خود را کاهش دهیم؟

کاهش رتبه الکسا یک فرایند زمان بر است که با تولید محتوا و آپدیت منظم سایت اتفاق می افتد. با ایجاد پست های روزانه و مداوم می توانید شاهد کاهش سریع رتبه الکسا سایت خود باشید. اما چرا باید رتبه الکسای سایت خود را کاهش دهیم. پایین بودن رتبه الکسا به معنای اعتبار بالای سایت و نشان از تعداد بالای بازدید کنندگان آن می باشد.


چه عواملی در کاهش رتبه الکسا موثر می باشند.

1- میزان ماندگاری کاربران در سایت Daily Time on Site))‌:
این فاکتور بیانگر مدت زمان حضور کار در سایت شما می باشد. برای افزایش مدت حضور کاربر باید مطالبی تولید کنید که برای کاربر مفید و جذاب باشد.

2- میانگین تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربران (Daily Pageviews per Visitor) :
میانگین آمار مربوط به تعداد صفحاتی از وب سایت را نشان می‌دهد که بازید کننده قبل از خروج از سایت مشاهده می‌کند هر میزان این عدد بالاتر باشد تأثیر بهتری بر سئو سایت خواهد داشت و بدین معنی است که کاربر قبل از خروج از سایت به طور میانگین چند صفحه از سایت را مشاهده کرده است. هدف نگهداری بازدید کننده در سایت می باشد.

3- ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش یا بانس ریت (Bounce Rate):
به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. ضریب بازگشت Bounce Rate به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است. تعیین موفقیت یک سایت برای جذب بازدیدکننده معمولا براساس تعداد بازدیدکننده یکتا در روز سنجیده میشود. در مراحل ابتدایی شروع به کار و در چند ماه نخست استناد به این آمار میتواند تا حدی میزان نفوذ شما در اینترنت و عملکرد بخش بازاریابی را مورد ارزیابی قرار دهد، ولی در ادامه کار حفظ کاربرانی که به سایت شما وارد میشوند و تبدیل آنها به مشتری نهایی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
بررسی ضریب بازگشت Bounce Rate سایت به شما نشان میدهد که کاربران تا چه حد با محیط سایت ارتباط برقرار کرده و تشویق به بازدید صفحات بیشتر میشوند. در عمل ضریب بازگشت بعنوان یک فاکتور منفی شناخته میشود و بالا بودن آن نشانگر ضعف شما در نحوه ارائه مطالب است. مهمترین فاکتور برای سنجش موفقیت یک وبسایت تعداد کاربران ثابت آن است؛ یعنی افرادی که هرچند وقت یکبار به آن سر میزنند و بروزرسانی مطالب شما را پیگیری میکنند. برای کاهش بانس ریت سعی کنید سرعت لود صفحات سایت خود را بالا ببرید.

4- منبع ترافیک یا آپ استریم (Upstream Sites):
این فاکتور نشان میدهد کاربران از کدام سایت ها بیشتر به سایت شما وارد شده اند این قسمت هم موتور های جستجو و هم سایر سایت ها را در نظر می گیرد. در این قسمت فقط می توانید 5 سایت را مشاهده کنید.

برای آشنایی با سایر پارامترهای کاهش رتبه الکسا اینجا کلیک نمایید.


ارسال توسط رنک ایرانی ۱۳۹۹/۰۴/۰۹