افزایش رتبه الکسا

افزایش رتبه الکسا برای بسیاری از صاحبان و مدیران سایتها حائز اهمیت است. اینکه رتبه الکسا چیست؟ و چگونه رتبه الکسا افزایش می یابد؟ در این مقاله به آن می پردازیم.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا یا رنک الکسا در واقع یک معیار رده بندی سایتها بر اساس میزان ترافیک و بازدید آنهاست. سایتی که بازدید بالاتری دارد رتبه الکسای آن پایین تر و سایتی که بازدید پایین تری دارد رتبه الکسای آن بالاتر است. به عنوان مثال سایتی با رتبه الکسای 1000 نسبت به سایتی با رتبه الکسای 2000 بازدید و ترافیک بالاتری دارد. الکسا در دو مقیاس جهانی (Global Rank) و کشوری (Country Rank) سایتها را رده بندی می کند. رتبه کشوری بر اساس بازدیدهایی که از یک کشور صورت می گیرد محاسبه می شود. به عنوان مثال وقتی رتبه الکسای ایران شما 500 باشد 499 سایت از نظر رتبه الکسا در ایران از شما بالاتر است. در صورتی که میزان بازدید از یک کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر باشد رتبه کشوری به همراه رتبه جهانی در الکسا نمایش داده خواهد شد.


چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم؟

1- افزایش رتبه الکسای سایت با گذاشتن پست مهمان در سایت های پربازدید:
لیستی از تالارها و سایت های پربازدید که حوزه کاریشان با موضوع شما مشترک است تهیه کنید. سپس مطلبی در مورد موضوع خود نوشته و لینک سایت خود را به صورت بک لینک نوفالو (nofollow ) در پست خود قرارداده و در سایت پربازدید انتشار دهید. استفاده از بک لینک نوفالو بدین دلیل است که توسط گوگل جریمه نشوید. با انتشار پست مهمان، از سایت میزبان بازدیدهای فراوانی خواهید گرفت که این بازدیدها بالطبع باعث بهبود رتبه الکسای سایت شما خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید قبل از گذاشتن پست مهمان به اسپم بودن سایت میزبان توجه کنید. سایتی که توسط گوگل پنالتی شده باشد روی رنک گوگل شما تاثیر منفی خواهد داشت.

2- افزایش رتبه الکسا با گذاشتن نظر در انجمن ها و تالارها:
یک راهکار دیگر افزایش رتبه الکسا عضویت در انجمن های گفتگو و پربازدید است. در مباحث انجمن ها شرکت کنید و نظر یا مقالات مرتبط با موضوع سایت خود را با اعضای انجمن به اشتراک بگذارید در میان مقالات لینک سایت خود را قرار دهید و اعضاء را ترغیب به بازدید از پست های سایت خود کنید. البته توجه کنید انجمن مربوطه رتبه ای بالاتر از شما داشته باشد.

3- بالا بردن رتبه الکسا با استفاده از RSS:
rss ابزاری است که بتوانید کاربران خود را از آخرین مطالب سایت مطلع کنید و آنها بتوانند پست های جدید سایت شما را دنبال کنند. و مزیت دیگر آن این است که مقالات سایت شما به صورت آفلاین نیز قابل دسترس است. بنابراین با این ابزار ارتباط بین بازدیدکنندگان و سایت شما حفظ خواهد شد و می توانید آنها را به مطالب خود جذب کنید. با گذشت زمان این بازدیدکنندگان پای ثابت سایت شما خواهند شد. افزایش مخاطبان سایت بالطبع باعث افزایش رتبه ی الکسا خواهد شد.

مطالب مرتبط:   راه های کاهش رتبه الکسا

4- افزایش رتبه سایت در الکسا با نوشتن مطالبی در مورد رتبه الکسا :
مقالاتی در رابطه با چگونگی و روش های افزایش رتبه الکسا بنویسید. مطئنا انتشار مطالبی مفید با محوریت رتبه الکسا باعث جذب بازدیدکنندگان علاقه مند به این موضوع بخصوص افراد سئوکار و یا صاحبان سایتهای تازه تاسیس که به دنبال افزایش رنک الکسای سایت خود هستند خواهد شد.

5- بهبود رتبه در الکسا با نصب تولبار الکسا:
تولبار الکسا در حقیقت افزونه ای است که بر روی مرورگر نصب شده و می توانید با استفاده از آن رتبه الکسای سایتها را مشاهده کنید. در صورتی که بازدیدکنندگان شما این تولبار را نصب کرده باشند از سمت الکسا امتیاز دریافت کرده و به طور قابل ملاحظه ای رتبه الکسای سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین سعی کنید بازدید کنندگان خود را به نصب این افزونه ترغیب کنید.

6- افزایش رتبه الکسا با خرید بازدید از سیستم های افزایش بازدید:
سیستم های افزایش بازدید سایتهایی هستند که بازدیدهای واقعی به سایت شما ارسال می کنند. در واقع این بازدیدها توسط کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل صورت می گیرد. نحوه کار این سایتها بدین شکل است که وقتی شما سایت خود را در این سیستم ها ثبت می کنید این سیستم ها با استفاده از دستگاه کاربر از صفحات مختلف سایت شما با یک زمان مشخص بازدید می کنند به عبارتی دقیقا مانند آن است که بازدید کننده وارد سایت شما شده و در حال مطالعه مطالب سایت شماست نتیجه این کار افزایش رنک الکسای سایت شما طی چند روز خواهد شد. در صورتی که مایل هستید از این سیستم استفاده کنید می توانید تبلیغ خود را در سامانه رنک ایرانی ثبت کنید و طی مدت کوتاه شاهد افزایش رتبه الکسای سایت خود باشید.


7- بهبود رتبه در الکسا با تولید محتوای اصولی و سئو شده:
محتوای اختصاصی ، بدون کپی، کاربرپسند، عاری از غلط املایی و با نگارش شیوا بنویسید. در تولید محتوا اصول سئو را رعایت کنید. به طور منظم تولید محتوا کنید و از رها کردن سایت اجتناب کنید. سعی کنید با تولید مطالب جدید و به روز، پویایی سایت خود را حفظ کنید. هنگام محتوانویسی به کاربران خود ارزش قائل شوید و محتوایی بنویسید که نیاز کاربران را برطرف کند. این موارد باعث خواهد شد بازدیدکنندگان وفادار و همیشگی داشته باشید. والبته تولید محتوای با کیفیت باعث بالا آمدن سایت شما در صفحات اول گوگل خواهد شد. سایتی که در صفحات اول گوگل نمایش داده شود مطمئنا بازدید کننده طبیعی و زیادی دریافت خواهد کرد. نتیجه همه این موارد افزایش بازدید کننده و در نهایت افزایش رنک الکسای سایت شما خواهد بود.

8- افزایش رنک الکسا با فعالیت در شبکه های اجتماعی:
این روزها اغلب کاربران پای ثابت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و ... شده اند. می توانید در این شبکه ها فعالیت کنید و با انتشار مقالات و مطالب خود در این شبکه ها بازدید کننده دریافت کنید. و البته هر چه تعداد فالوور شما بیشتر باشد تاثیرگذاری آن در افزایش رتبه الکسا بیشتر خواهد بود. مزیت دیگر انتشار مقالات در شبکه های اجتماعی دریافت بک لینک و ارتقاء وبسایت شما در گوگل خواهد بود.

-----------------------------------------
مطالب مرتبط:
راه های کاهش رتبه الکسا




ارسال توسط رنک ایرانی ۱۴۰۰/۰۲/۲۱