راه های کاهش رتبه الکسا

از مهمترین راه های کاهش رتبه الکسا می توان به نصب افزونه الکسا، تولید محتوا و .. اشاره کرد. در این مقاله به روشها و راه های کاهش رتبه الکسا می پردازیم.

تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت :

از محتوا به پادشاه سئو یاد می شود. سایتی که پرمحتواست و به طور منظم آپدیت می شود مطمئنا رنک گوگل بهتری نیز خواهد داشت. بدین منظور برای وبسایت خود یک وبلاگ راه اندازی کنید و با انتشار مطالب اختصاصی و به روز مخاطب را به سایت خود جذب کنید. افزایش مخاطب و بازدید کننده با گذشت زمان باعث کاهش رتبه الکسا سایت شما خواهد شد. از سوی دیگر تولید محتوا جدید و اختصاصی باعث می شود سایر سایتها به مطالب شما لینک بدهند و از این طریق بک لینک دریافت کنید. افزایش بک لینک باعث محبوبیت سایت شما نزد گوگل و ارتقاء‌ رتبه آن خواهد شد. البته قبل از تولید محتوا باید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان را پیدا کنید باید بدانید چه کلماتی در موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند سپس طبق این کلمات کلیدی (Keywords) شروع به محتوا نویسی کنید. برای این منظور می توانید از ابزارهای معروف گوگل مانند Keyword Planner و Google Trends استفاده کنید.


مطالب مرتبط:   افزایش رتبه الکسا

نصب افزونه الکسا:

نصب این افزونه بر روی مروگر باعث می شود در هر لحظه بتوانید رتبه الکسای سایت خود را چک کنید. زمانی که این افزونه روی مرورگر شما نصب باشد هر زمان از سایت خود بازدید می کنید یک امتیاز برای شما در الکسا ثبت خواهد شد. بنابراین سعی کنید بازدید کنندگان خود را به نصب این افزونه تشویق کنید تا از این طریق امتیاز سایت شما نزد الکسا افزایش پیدا کند. افزونه های متعددی برای نصب روی مرورگر موجود هستند به عنوان مثال برای مرورگر کروم می توانید از افزونه Alexa Traffic Rank و برای فایرفاکس از افزونه Alexa Toolbar for Firefox استفاده کنید.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ):

استفاده از ایمیل های تبلیغاتی راهکار دیگر برای کاهش رنک الکساست. بدین منظور لیستی از ایمیل مخاطبان خود که به حوزه کاری شما علاقه مند هستند تهیه کنید و زمانی که مطلب جدیدی در سایت خود قرار می دهید از طریق ارسال ایمیل آنها را ترغیب به بازدید از محتوای جدید کنید. ممکن است تعدادی از بازدید کنندگان از طریق موتورهای جستجو به سایت شما دسترسی نداشته باشند با ارسال ایمیل می توانید آنها را از مطالب به روز خود آگاه کنید تا از محتوای شما بازدید کنند هر بازدیدی که توسط آنها صورت بگیرد یک امتیاز برای شما در الکسا محسوب خواهد شد.


گرفتن بک لینک از سایتهایی با رتبه الکسا پایین:

منظور از بک لینک، لینکهایی است که از سایر سایتها به سایت شما داده شده است. چنانچه این سایتها رتبه الکسای پایینتری داشته باشند روی رنک الکسای شما تاثیر شگرفی دارند. دقت کنید هر چه رتبه الکسا پایین تر باشد به معنای بالا بودن ترافیک سایت مربوطه است. یکی از معیارهای رتبه بندی الکسا تعداد سایتهایی است که به صفحه اصلی یا صفحات داخلی شما لینک داده اند. در صورتی که این سایتها پربازدید و اتوریتی بالایی داشته باشند روی رنک و اتوریتی دامنه شما نیز موثر خواهد بود.

تولید محتوای دوره ای و منظم:

مطالب سایت خود را به طور منظم آپدیت کنید. مطمئنا کسی به سایتهای متروکه و رها شده علاقه ای ندارد. تولید محتوا به طور معمول 3 مقاله در هفته باعث بهبود رتبه الکسا طی زمان خواهد شد. منظور از به روز نگه داشتن سایت تولید مطالب جدید و اضافه کردن مطلب به پست های قدیمی است. نتیجه این اقدامات باعث حفظ ، پویایی و در نتیجه جذب بازدید کننده خواهد شد. سایتی که بازدید کننده بالایی داشته باشد رتبه الکسای پایین تری نیز خواهد داشت.

-----------------------------------------

مطالب مرتبط:
رتبه الکسا چیست؟
چگونه رتبه الکسا سایت خود را کاهش دهیم؟



ارسال توسط رنک ایرانی ۱۳۹۹/۰۸/۲۴