اطلاعاتی در مورد رتبه بندی الکسا

رتبه الکسا شما تخمینی از میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایتها است. رتبه الکسا بیانگر این است که سایت شما در مقایسه با تمام سایت های دیگر، چه عملکردی داشته است. البته توجه داشته باشید که این رتبه یک اندازه گیری نسبی است. رتبه سایت شما نه تنها به ترافیک سایت شما بستگی دارد بلکه به تغییر در ترافیک سایت های دیگر نیز بستگی دارد. سئو داخلی و سئو خارجی وهمچنین فرآیند بک لینک سازی طبیعی از جمله عوامل موثر بر ارتقاء رتبه الکسا وب سایت شماست. رتبه الکسا با استفاده از یک روش اختصاصی که ترکیبی از ترافیک سایت و درگیری بازدید کننده های سایت شما در سه ماه گذشته می باشد، محاسبه می شود.


چگونه می توانم رتبه الکسا سایت خود را را ​​بهبود ببخشم؟

ما می دانیم که این معیار برای شما و تجارت شما چقدر مهم است. به عنوان یک معیار عمومی، تبلیغ کنندگان وسرمایه گذاران به دنبال ارتقاء رتبه الکسا وب سایت خود هستند. اهمیت این رتبه بندی به گونه ای است که از آن به عنوان روشی برای ارزیابی ارزش تجارت شما استفاده می شود. به همین دلیل، پیشرفت در رتبه الکسا شما می تواند تأثیر واقعی در وضعیت تجارت و کسب درآمد شما داشته باشد. اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید رتبه الکسا سایت خود را بهبود ببخشید، باید گامی به عقب برداریم و ابتدا درک کاملی از نحوه عملکرد و رتبه بندی الکسا به دست آوریم تا بتوانیم بهتر عمل کنیم.


الکسا چگونه داده های خود را دریافت می کند؟

الکسا دارای یک پنل داده ترافیک وسیع است که متشکل از میلیون ها نفر در سراسر جهان است. براساس داده های این پنل، الکسا تعداد بازدید کنندگان همه سایت های اینترنتی را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل تصحیح تعصبات و همچنین شناسایی ترافیک ارگانیک وحذف ترافیک جعلی یا هرزنامه است.


رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

رتبه الکسا به این صورت محاسبه می شود که الکسا روزانه از تمامی سایت ها بازدید می کند و در طی 3 ماه گذشته میانگین تعداد بازدید کنندگان روزانه و تعداد بازدید از هر صفحه سایت شما را تخمین می زند. سایتی که بیشترین ترکیب بازدید از سمت بازدید کنندگان و بازدید از هر صفحه منحصر به فرد را در طی 3 ماه گذشته داشته باشد، در رتبه شماره یک قرار می گیرد. سایت هایی با کمترین امتیاز در رتبه ای حدود 30 میلیون قرار می گیرد. اگر هیچ کس در طی 3 ماه گذشته از سایتی شما بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ای برای سایت شما وجود ندارد.


چگونه تعداد بازدید کنندگان یک سایت در رتبه الکسا تأثیر می گذارد؟

اگر تعداد بازدید کنندگان یک سایت را در مقابل رتبه بندی الکسا ترسیم کنید، می توانید به رابطه مستقیم این دو پارامتر باهم پی ببرید. به گونه ای که به نظر می رسد، سایتی که بازدید کنندگان بیشتری دارد از رتبه الکسا بالاتری نیز برخوردار است.

برای به دست آوردن رتبه دقیق الکسا سایت خود می توانید معیارهای سایت خود را در الکسا تأیید کنید. سایتهای دارای معیارهای معتبر، معیارهای خود را به جای اینکه بر اساس اطلاعات پانل داده الکسا بررسی کنند مستقیماً توسط خود الکسا اندازه گیری می کنند. تأیید معیارهای سایت شما، در الکسا سبب می شود که الکسا رتبه دقیق تری را از سایت شما ارائه دهد. اما لزوماً رتبه بهتری برای شما ندارد.


الکسا رنکینگ

بهترین تاکتیک های بهبود رتبه الکسا

1- محتوای جذاب و مرتبط تولید کنید:

شما با تولید محتوای باکیفیت در واقع ارزش واقعی سایت خود را به مخاطبان خود را نشان می دهید. محتوایی که از موضوع جستجوی کاربران دور است و مرتبط نیست، نمی تواند مخاطبان وفاداری برای شما بسازد. هنگامی که خوانندگان شما منابع با ارزش و آموزنده ای را می یابند، با آن درگیر می شوند و آن را در بین شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند و بازدیدکنندگان جدیدی را به سمت شما سرازیر می کنند که به طور بالقوه به مشتری تبدیل می شوند. محتوای با کیفیت نیز توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل پاداش می گیرد، به این دلیل که برای دستیابی سریعتر به جواب های بهتر برای کاربر، قدم های مفیدی برداشته شده است.


2- بک لینک های معتبر:

برای پیوند دادن به وب سایت خود، سایتهای مرتبط بیشتری را پیدا کنید. این تاکتیک به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر بشناسند. این قضیه که سایت های معتبر و مرتبط دیگری به سایت شما لینک بدهند، باعث می شود که اعتماد مخاطبان به سایت شما افزایش یافته و کیفیت سایت شما بالاتر رود. به عبارت دیگر، پیوندهای معتبر ورودی از سایتهایی که عملکرد خوبی دارند اعتبار ویژه ای به سایت شما می دهد. این تاکتیک باید همراه با تولید محتوای جذاب و یونیک ارائه شود تا بازدید کنندگان را به سمت سایت شما هدایت کند.


3- لینک سازی داخلی:

پیوندهای داخلی، لینک هایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما مرتبط می شوند. این لینک ها فوق العاده مفید هستند زیرا آنها بازدید کنندگان وب سایت شما را به سمت مطالب مرتبط با سلیقه آنها راهنمایی می کنند. و آنها را درگیر مطالب مرتبط و مرتبط تر می کنند. این لینک های درونی هستند که در موتور جستجو در زیر لینک صفحه اصلی شما ظاهر می شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در کل، هر دو لینک داخلی و خارجی به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند و تعیین کنند که این محتوا چقدر برای بازدید کنندگان ارزش دارد. شما باید از لینک های درونی مناسب با بهره گیری از یک آنکرتکست اصولی استفاده کنید. توجه داشته باشید که لینک سازی بیش از حد می تواند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید.


لینک سازی داخلی

4- انتخاب کلمات کلیدی مناسب:

کلمات کلیدی مناسب موضوع محتوای خود را پیدا کنید. کلمات کلیدی را که ترافیک را به سمت رقبای شما روانه می کند، شناسایی کنید و سایت خود را برای آنها بهینه کنید. با انجام تحقیقات در مورد کلمه کلیدی می توانید درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می توان آنها را راضی کرد. به نوعی، تحقیقات کلمات کلیدی اهمیت قائل شدن برای مخاطبا شماست و پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای آنهاست.


5- تحلیل رقبا:

به استراتژی بازاریابی رقبای خود پی ببرید و بدانید چه عواملی در موفقیت آنها موثر است. دلایل مختلفی برای اثبات اهمیت رقابت شما وجود دارد، اما به طور خلاصه آنالیز رقبا و رقابت با آنها می تواند موجب پیشرفت وب سایت شما در رتبه بندی الکسا شود.

تحلیل سایت خود را در متن داستان قرار دهید. چرا که، درک واضح تری از معیارهای مهم بهینه سازی سایت خود به دست می آورید. شناسایی اینکه چه استراتژی هایی را برای کسب و کار شما مفید تر است و بهتر جواب می دهد، به شما این امکان را خواهد داد تا راه پیشرفت خود را شناخته و اجرا کنید. همه این زوایا به اطلاع شما در مورد استراتژی کلی شما کمک می کند و به شما این امکان را می دهد تا تصمیم گیری در مورد کسب و کار خود را با دقت نظر بیشتری انجام دهید و درصد موفقیت خود را افزایش دهید.


6- استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل سئو:

سئو یک استراتژی بسیار مهم است که ارزش وقت گذاشتن و توجه شما را دارد. اما سئو فقط مربوط به بهبود رتبه الکسا و افزایش ترافیک وب سایت شما نیست. سئو باعث درک بهتر مخاطبان و مشتریان سایت شما می شود و تجربه کاربری خوبی را برای آنها رقم می زند. منابع بی شماری برای یادگیری درباره سئو وجود دارد، اما استفاده از ابزارهای سئو و تسلط بر آنها یکی از مهمترین قسمت های سئو وب سایت شما می باشد. ابزارهایی که خدماتی نظیر؛ تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، بهینه سازی تصاویر و.. را به شما ارائه می دهند.
نمونه ای از مهمترین ابزارهای سئو عبارتند از:

Ahref
Search console google
Moz
Google Trends



پاسخ سوالات رایج درباره رتبه بندی الکسا


پنل داده الکسا چیست؟

پاسخ: پنل داده الکسا نمونه ای از ترافیک جهانی اینترنت است که برای محاسبه رتبه های الکسا و برآورد معیارهای الکسا مورد استفاده قرار می گیرد. این پنل شامل میلیون ها کاربر اینترنتی است که از ده ها مرورگر مختلف استفاده می کنند.


آیا الکسا به طور مستقیم ترافیک یک وب سایت را اندازه گیری می کند؟

پاسخ: بله، الکسا ترافیک هر وب سایت را به طور مستقیم محاسبه واندازه گیری می کند.


رتبه های الکسا برای هر سایت چگونه تعیین می شود؟

پاسخ: تخمین و رتبه بندی ترافیک هر وب سایت، مبتنی بر مرور ترافیک سه ماهه گذشته آن وب سایت توسط الکسا می باشد. این رتبه بندی با استفاده از یک متدولوژی اختصاصی که ترکیبی از میانگین بازدیدکنندگان کلی یک سایت و بازدید کنندگان منحصر به فرد یک صفحه در طی 3 ماه گذشته، محاسبه می شود. سایتی که بیشترین ترکیب بازدیدکنندگان و بازدیدهای منحصر به فرد را دارد، در رتبه اول الکسا قرار می گیرد.


الکسا چند وقت یک بار از سایت ما بازدید می کند؟

پاسخ: این بازدید به صورت روزانه توسط الکسا انجام می شود.


آیا الکسا زیر شاخه ها و زیر دامنه ها را رتبه بندی می کند؟

پاسخ: رتبه های ترافیک الکسا فقط برای دامنه های سطح بالا به عنوان مثال، domain.com ارائه می شود. الکسا رتبه بندی جداگانه ای برای زیربخش ها در یک دامنه به عنوان مثال domain.com/subpage یا زیر دامنه ها subdomain.domain.com ارائه نمی دهد.


اهمیت بازدیدکنندگان منحصر به فرد نسبت به بازدیدکنندگان عادی چیست؟

پاسخ: بازدید کنندگان منحصر به فرد، بازدید کنندگانی هستند که همه روزه از یک وب سایت و یا صفحه خاص بازدید می کنند. به عبارت دیگر، این بازدیدکنندگان، افرادی هستند که طی یک بازه زمانی مشخص از سایت شما بازدید می کنند و در واقع مخاطبان وفادار و جدی شما هستند. هرچقدر تعداد مخاطبان وفادار شما بیشتر باشد در رتبه بندی الکسا رتبه بهتری نصیب شما خواهد شد.


نمای صفحه چیست؟

پاسخ: هر زمان که صفحه کامل وب سایت شما مشاهده یا تجدید شود، نمای صفحه شما ثبت می شود. تعداد بازدیدهای صفحه، تعداد کل دفعاتی است که صفحات وب سایت شما در دوره زمانی انتخاب شده مشاهده یا تجدید می شوند.


دلیل مشاهده نوسانات در رتبه بندی های الکسا چیست؟

پاسخ: حقیقت این است که هیچ چیز در مورد تعیین رتبه ها تغییر نکرده است. با این حال، اخیراً بعضی فاکتورها دچار تغییر شده اند. به همین دلیل ممکن است شاهد تغییراتی در رتبه سایت خود باشید. تغییرات در پنل داده به دلیل تکامل مخاطبان اینترنت و همچنین پیشرفت های الکسا برای گرفتن اطلاعات جدید در زمینه ترافیک وب سایت شماست.


چرا ترافیک سایت من در حال بهبود است، اما رتبه الکسا من بدتر شده است؟

پاسخ: هر سیستم رتبه بندی که رتبه شما در آن قرار می گیرد به این صورت است که شما را با دیگران و رقبایتان مقایسه می کند. به عبارت دیگر، رتبه بندی ترافیک الکسا، سایت شما را نسبت به سایر سایت های جهان رتبه بندی می کند. و این یک مقایسه منطقی و عادلانه می باشد. ممکن است ترافیک وب سایت شما اندکی افزایش پیدا کرده باشد اما اگر رتبه الکسا شما دچار تنزل شده است مطمئن باشید رقبای شما پیشرفت بیشتری از شما داشته اند.


آیا فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند بر داده های من تأثیر بگذارند؟

پاسخ: الکسا در تلاش است تا تخمین های بی طرفانه از ترافیک ورودی ارگانیک به هر وب سایت اینترنتی را محاسبه کند. قطعا اگر الکسا داده قابل تخمین معتبری نداشته باشد سعی می کند رتبه ای برای سایت مورد نظر نمایش ندهد. به طور کلی رتبه بندی الکسا با ترافیک هر وب سایت رابطه مستقیم دارد. پس باید به دنبال بهبود مواردی باشید که سبب افزایش ترافیک سایت شما خواهدشد.


آیا رتبه بندی الکسا بر حسب سلیقه یا دیدگاه خاصی انجام می شود؟

پاسخ: اصلا اینطور نیست. الکسا یک سرویس اندازه گیری بی طرف است. و بیش از 15 سال کار و برنامه ریزی مدون داشته است تا روش های خود را به طور کامل تنظیم کند و دقیق ترین معیارها و بینش ها را در اختیار مخاطبان وکاربران قراردهد تا بتوانند تصمیمات تجاری آگاهانه تری بگیرند.

برگرفته از: https://mr-ads.ir


ارسال توسط رنک ایرانی    ۱۳۹۸/۱۰/۲۳